Souburghlaan 10B

2741 EL, Waddinxveen

Bij niet urgente vragen

Stuurt u ons een e-consult

Praktische Informatie

Huisartsen Wadvitaal samen in Waddinxveen

Praktische Informatie

De praktijk is gevestigd in de aanbouw van het gezondheidscentrum ‘De Stuurman’. Naast onze huisartsenpraktijk bevinden zich nog 2 huisartsenpraktijken in dit gebouw en ook andere disciplines zoals een apotheek, een labafname locatie, een fysiotherapiepraktijk, een diëtiste, een verloskundige en een logopedie praktijk. 

Bij WadVitaal staat gelijke en hoogwaardige zorg voor iedereen centraal, ongeacht afkomst, geloof of geaardheid. Wij behandelen anderen zoals wij zelf behandeld willen worden – met respect, aandacht en integriteit. Vanuit de christelijke levensovertuiging van de praktijkhouders voeren wij geen handelingen uit die gericht zijn op actieve levensbeëindiging, zoals abortus provocatus en euthanasie. Het is belangrijk om euthanasie niet te verwarren met palliatieve sedatie, die handeling verrichten wij zo nodig wel. Het verlenen van goede en betrokken palliatieve zorg (zorg in de laatste levensfase), vinden wij een heel belangrijk en waardevol deel van ons vak.

Heeft u hier vragen over? Maak gerust een afspraak voor een persoonlijk gesprek (zodra de praktijk geopend is).

Wij hechten er veel waarde aan om patiënten fysiek te kunnen spreken en onderzoeken. Dat is wat ons betreft de kern van ons vak. Natuurlijk is dat niet altijd nodig en kunt u ook geholpen worden met een advies, zonder dat u langs hoeft te komen.
Om ervoor te zorgen dat wij zo veel mogelijk tijd kunnen besteden aan het leveren van goede en persoonlijke zorg, is het belangrijk dat u hieraan meewerkt.

Dat kan door de app Spreekuur.nl te downloaden. Hiermee kunt u (onder andere) zelf afspraken inplannen op het spreekuur, een vraag stellen aan de huisarts of assistente*, uw dossier en onderzoeksresultaten inzien, en herhaalmedicatie aanvragen.

Dat is sneller en gemakkelijker voor u (geen wachttijden aan de telefoon, dag en nacht beschikbaar), houdt de telefoon vrij voor bijvoorbeeld spoedgevallen en bespaart de huisarts en assistente onnodige tijd aan de telefoon.

Uiteraard blijven wij naast medische spoedgevallen ook telefonisch bereikbaar, zodat we ook mensen kunnen helpen die bijvoorbeeld geen smartphone hebben of moeite hebben met lezen en schrijven.

Om het ontlasten van de telefoon door het gebruik van de app te stimuleren, hanteren wij de volgende regel:
“Stelt u voor 15:00 uur een vraag via de app, dan ontvangt u dezelfde dag nog een antwoord.” **

Telefonische bereikbaarheid
Wij maken gebruik van een terugbelsysteem. Dat betekent dat u alleen bij medische, levensbedreigende spoed direct iemand aan de telefoon krijgt. In alle andere gevallen doorloopt u een keuzemenu en komt u op een terugbellijst te staan. Het moment waarop u wordt teruggebeld, is afhankelijk van de keuze die u hebt ingevoerd.

 

* Er wordt gebruik gemaakt van digitale triage, zodat wij direct (grotendeels) de benodigde informatie hebben om uw vraag te beantwoorden en de urgentie in kunnen schatten.

** Uitgezonderd situaties waarbij dit door overmacht niet lukt. We doen erg ons best om deze belofte waar te maken, maar u kunt hier geen rechten aan ontlenen.

De praktijk moet van de grond af opgebouwd worden. Dat betekent dat er aan het begin soms alleen één huisarts zal zijn, zonder ondersteunend personeel.

We verwachten dat dit veilig kan, omdat er aan het begin ook weinig ingeschreven patiënten zullen zijn en we handig gebruik gaan maken van digitale mogelijkheden (zie het kopje ‘face-to-face en digitaal’).

Omdat de voorinschrijvingen snel binnenstromen, zijn we al wel hard op zoek naar assistenten en zullen die hopelijk vanaf het begin al wel enkele dagen in de week aanwezig zijn. 

De huisartsen zijn bekwaam in het verrichten van kleine chirurgische ingrepen zoals:

  • verwijderen van vetbultjes
  • talgkliercysten
  • moedervlekken
  • wratten
  • dermatofibromen
  • ingegroeide teennagels

Verder kunt u bij hen terecht voor:

  • het plaatsen van gewrichtsinjecties
  • het inbrengen van een hormoonhoudende (mirena) spiraal of implanon
Translate »

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. 

Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. 

Download de app

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.  

Om een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. We streven ernaar om vragen die voor 15:00 uur gesteld worden, dezelfde dag te beantwoorden. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Dowload de app

Liever telefonisch?

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.

Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

  • Laboratoriumuitslagen
  • Lichamelijk onderzoek
  • Toegangslogboek
  • Verslaglegging
  • Overgevoeligheden en bijzonderheden
  • Mijn documenten
  • Actueel medicatieoverzicht

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. 

Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Liever telefonisch?

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Laten Bezorgen? *
Medicijnen
Call Now Button Ga naar de inhoud